e360 | Ajuda a l’autònom en la selecció del local on desenvolupar la seva activitat
769
post-template-default,single,single-post,postid-769,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-13.3,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive
 

Ajuda a l’autònom en la selecció del local on desenvolupar la seva activitat

Ajuda a l’autònom en la selecció del local on desenvolupar la seva activitat

Assessorament Tècnic LocalsEl passat 11 d’Abril, en Jordi Alsina, Enginyer Industrial i soci d’e360 Serveis Globals d’Enginyeria, S.L.P., va estar convidat per l’IMPO (Institut Municipal de Promoció de l’Ocupació de Badalona) per impartir una formació a aquelles persones que volen posar en funcionament un negoci. Aquesta formació s’englobava dins el programa “d’Emprenedor a Emprenedor” que l’IMPO de Badalona estava desenvolupant, amb l’objetiu d’informar els emprenedors de tots aquells aspectes que han de tenir en compte a l’hora de posar en funcionament un negoci.

Amb la nostra experiència com Enginyers projectistes, hem detectat que un dels aspectes més importants que cal que tingui en compte un emprenedor quan vol posar en funcionament el seu negoci, és la correcta elecció del local on desenvoluparà l’activitat. Això és aplicable sobretot a activitats comercials, però també a altres tipus d’activitats com industrials, docents, de pública concurrència i de lleure, etc … Normalment, dels locals, els únics aspectes que es tenen en compte per part dels emprenedors, son la seva ubicació, i el seu estat en el moment de comprar-lo o llogar-lo. En la majoria de casos, els emprenedors es fan assessorar per un advocat o un gestor administratiu en tot lo referent al contracte de compra o lloguer del local. En canvi, respecte als condicionaments tècnics del local, poques vegades demanen l’assessorament d’un tècnic competent, tot i que les conseqüències de no fer-ho, de vegades son dramàtiques.
Ens hem trobat casos en els que una vegada llogat o comprat un local o una nau per desenvolupar-hi una activitat, hem passat el mal tràngol d’haver d’informar al client que no serà possible instal·lar el negoci que ell pretenia. Hi ha altres cassos en els que les despeses de l’adaptació del local per poder desenvolupar-hi una determinada activitat, son tan elevades que son inassumibles per part de l’emprenedor. Els motius per aquests “desenganys” són múltiples: normativa urbanística que fa incompatible una activitat en una determinada ubicació, normativa urbanística que fa incompatible l’arquitectura un local amb una determinada activitat, normativa d’activitats o urbanística que imposa unes mesures correctores que impliquen una rehabilitació total del local, falta de xarxa d’aigües contra-incendi, falta de potència elèctrica suficient per l’activitat que es vol desenvolupar, … Existeixen un munt de circumstàncies i limitacions que la majoria de gent desconeix a l’hora de posar un negoci.
La formació que es va impartir a l’IMPO, pretenia informar als emprenedors i autònoms, de la importància de tenir en compte tota una sèrie d’aspectes, sovint oblidats fins el moment de voler tramitar el Projecte d’Activitats per obtenir la Llicència d’Activitats o el Permís d’Obertura de l’activitat. Volíem informar sobre els aspectes que quan vagin a veure un local per comprar o llogar han de tenir en compte: mesures contra-incendis, tipus d’estructura de l’edifici, ventilació, aïllaments acústics, … Com que cada Ajuntament diposa de les seves pròpies Ordenances, no es poden generalitar les condicions que cada local ha de complir, ja que dependrà de la seva ubiciació, i de l’activitat que en ell s’hi pretén desenvolupar. Per tant, i aquest va ser el segon objectiu de la xerrada que es va donar, és important que els autònoms i emprenedors es deixin assessorar per un tècnic en la selecció del local. Aquest tècnic, si que tindrà en compte tots aquests aspectes i informarà al seu client de la conveniència o no d’adquirir el local, i de si les despeses per adaptar-lo seran assumibles o desproporcionades. Aquesta concienciació és la que encara avui en dia falta. Tothom té en ment a l’advocat a l’hora de signar qualsevol tipus de contracte però encara molt poca gent té en compte al tècnic que farà que la posada en funcionament d’una activitat sigui exitosa.
Per aquest motiu i amb la clara voluntat de servei de la nostra empresa, e360 Serveis Globals d’Enginyeria, S.L.P. ha tret al mercat un Servei d’Assistència Tècnica per la Selecció de Local. L’objetiu del servei, és assessorar als emprenedors una vegada aquests han vist un local que els interessa per desenvolupar la seva activitat, però abans de que es comprometin a comprar-lo o llogar-lo. Els informarem de la factibilitat de posar en funcionament la seva activitat en el local, dels avantatges i inconvenients, dels tràmits amb l’administració i les empreses subministradores, … Amb tota aquesta informació, l’emprenedor podrà decidir, i a més, en cas de que finalment es quedi el local, tindrà part de la feina pels pels Projectes d’Activitats feta amb nosaltres, podent oferir un preu per la realització dels Projectes d’obres, Activitats i instal·lacions molt competitiu.
Per saber més sobre aquesta oferta pots consultar aquest document: Servei d’Assistència per la selecció de local